Proč se hejtman Libereckého kraje zajímá o fakturaci za dodávky zemního plynu
- 17. 01. 2006 00:00
[id:3501|autor:Markgrafová Eva Mgr.|email:eva.markgrafova@kraj-lbc.info|telefon:485 226 327|mobil:739 541 592|aktualizace:]
O vyúčtování za odběr zemního plynu a o jeho cenu se intenzivně začal zajímat hejtman Libereckého kraje Petr Skokan. „V těchto dnech se na mne obrátilo několik zákazníků Severočeské plynárenské a.s., které šokoval postup této společnosti při vyúčtování odběru plynu za období březen až prosinec roku 2005. Podle jejich vyjádření jim plynaři zaslali počátkem letošního roku fakturu, kde si účtovali vysoké nedoplatky naprosto neodpovídající skutečné spotřebě. Těm, kteří se proto rozhodli fakturaci reklamovat, bylo v obchodní kanceláři SČP řečeno, že v souvislosti s přechodem pod jinou společnost nestihla Severočeská plynárenská a.s. u všech svých odběratelů provést řádné odečty. Spotřebu plynu jim poroto „vypočítala“ na základě jakýchsi vlastních odhadů a koeficientů. Výsledkem je, že odhadovaná spotřeba se oproti skutečnému stavu na plynoměru liší pokaždé ve prospěch plynárny o stovky, ne-li tisíce, metrů krychlových. V přepočtu na koruny jde potom o tisíce, takže například z původního nedoplatku ve výši 20 tisíc jsou po reklamaci „najednou“ 3 tisíce, což je podle mne nehoráznost,“ popisuje hejtman své pohnutky, kvůli kterým se rozhodl požádat o vysvětlení vedení Severočeské plynárenské, a.s. Odběratelům plynu pak doporučuje, aby si před úhradou faktury pečlivě zkontrolovali stav svého plynoměru a případné nedostatky okamžitě urgovali. „Ačkoliv je naším právem a povinností zároveň, abychom si sami hlídali komu a za co platíme, přesto tento postup považuji za poněkud zvláštní obchodní strategii vycházející ze současného monopolního postavení dodavatele zemního plynu.“