Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

TISKOVÁ ZPRÁVA PO ZASEDÁNÍ RADY LK 25. 11. 2008

Mgr. Langer Jiří

  • 01. 12. 2008 00:00

Sdílet článek

[id:7210|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

Poskytnutí účelových dotací z Krizového fondu Libereckého kraje pro obec Příšovice a pro Oblastní spolek Českého červeného kříže Liberec

Starosta obce Příšovice požádal Bezpečnostní radu Libereckého kraje o poskytnutí finanční dotace z Krizového fondu Libereckého kraje na vybavení obce (ochranné a technické prostředky) pro případ chemické havárie.

Na území obce se nalézají dvě chladírenská zařízení s celkovým množstvím chladícího médie (čpavku) více než 6 tun. To představuje určité nebezpečí pro obyvatele obce.  Rada kraje rozhodla uvolnit dotaci nejvýše do 300 tisíc Kč.

Ředitel Oblastního spolku Českého červeného kříže Liberec (dále jen „ČČK Liberec“) požádal Bezpečnostní radu Libereckého kraje o poskytnutí finanční dotace z Krizového fondu Libereckého kraje na nákup a vybavení sanitního vozu ČČK Liberec.

“Oblastní spolek Českého červeného kříže Liberec je velmi aktivní složkou integrovaného záchranného systému kraje (dále jen „IZS“). Podílí se významnou měrou na poskytování předlékařské první pomoci, zúčastňuje se záchranných prací a organizuje nebo se podílí na organizaci humanitární pomoci při závažných mimořádných událostech a krizových situacích (např. povodně v roce 2002, 2006). Proto se rada rozhodla přispět jim na nový sanitní vůz částkou 50 tisíc Kč,” uvedl odstupující hejtman LK Petr Skokan.

 

Smlouva o poskytnutí licence na zhotovení a užití napodobeniny

Horského hotelu a televizního vysílače Ještěd

 Rada kraje schválila smlouvu mezi hejtmanem a společností Antolin, s.r.o, jejímž jménem jedná Ivan Hubáček, jednatel firmy, o poskytnutí licence na zhotovení a užití napodobeniny Horského hotelu a televizního vysílače Ještěd.

 Ve smlouvě se mimo jiné praví, že smluvní strany uzavírají tuto smlouvy proto, aby mohl nabyvatel oprávněně užít dílo dle níže popsaných podmínek za účelem propagace Libereckého kraje.

Nabyvatel je oprávněn užít dílo zhotovením trojrozměrné rozmnoženiny (napodobeniny) díla podle vyobrazení. Při zhotovení této rozmnoženiny (dále také „napodobeniny“) je nabyvatel povinen usilovat o přiměřeně věrné zobrazení díla nesnižující jeho hodnotu.

Nabyvatel se zavazuje, že napodobeninu díla zhotoví dle této specifikace:

- výška max. 5 m,

- průměr 3 m,

- materiál pláště – tvrzený polyuretan, povrchová úprava PU lak.

Nabyvatel je dále oprávněn vystavovat rozmnoženinu (napodobeninu) díla pouze za účelem propagace Libereckého kraje, např. při účasti kraje na veletrzích cestovního ruchu a jiných podobných aktivitách směřujících k prezentaci regionu, jako součást expozice Libereckého kraje. Jedná se také o veletrhy cestovního ruchu, které jsou součástí aktivit „Integrovaného projektu cestovního ruchu Libereckého kraje“, vždy jde  však výhradně pouze o veletrhy konané  na území České republiky.  Nabyvatel je rovněž za tímto účelem oprávněn vystavovat tuto rozmnoženinu ve svých prostorách.

Licence se poskytuje na dobu 8 let od uzavření této smlouvy a na tuto dobu je uzavřena i smlouva. Nabyvatel se zavazuje za poskytnutí licence podle této smlouvy zaplatit poskytovateli odměnu ve výši 80 000-. Kč.

Kraj podpořil Kalmanach Kruhu Autorů Liberecka

Hejtmana Libereckého kraje požádal 12. 11. 2008 Luboš Příhoda, předseda občanského sdružení s názvem Kruh Autorů Liberecka, o poskytnutí finanční podpory na vydání velkého sborníku autorů Euroregionu Nisa pod názvem "Kalmanach 2008/2009". Publikace b vyjde do konce roku 2008.

„Na základě této žádosti o podporu rozhodla rada kraje poskytnout částku 40 tisíc korun,“ uvedl hejtman Petr Skokan.

Nemocnice dostanou přidáno na opilce

Rada kraje schválila navýšení rozpočtu na ošetřování podnapilých osob o celkem 3 514 100 Kč všem osmi nemocnicím v Libereckém kraji., tedy  5 000 000 Kč na 8 514 100 Kč.

„Jedná se o finanční prostředky, které byly vráceny ústavními lůžkovými zařízeními (dále jen „nemocnice“) v LK  jako přeplatky na zálohových platbách na akutní ústavní pohotovostní službu (dále jen „AÚPS“). Odbor zdravotnictví uzavřel s každou z  8 nemocnic v kraji smlouvu o zajišťování AÚPS pro dospělé a děti, kdy přeplatky na zálohách se rovnaly příjmům nemocnic od zdravotních pojišťoven a regulačních poplatků na službu v nasmlouvané době do výše jednotlivých záloh. Za I. - III. čtvrtletí se tak do rozpočtu vrátilo na přeplatcích na zálohách 3 514 100 Kč,“ uvedl  MUDr. Jaroslav Krutský, odstupující radní LK  pro zdravotnictví.

Odbor zdravotnictví proto navrhuje přerozdělit tyto finanční prostředky a poskytnout je formou dotací zpět nemocnicím, a to na krytí nákladů na zajištění ošetření osob pod vlivem alkoholu a v intoxikaci. Na tento účel poskytuje LK prostřednictvím odboru zdravotnictví nemocnicím každoročně dotace v celkové výši 5 mil. Kč, ale tato částka je vzhledem ke skutečným nákladům vynaloženým nemocnicemi na takovou péči nedostačující. Proto je navrženo finanční prostředky vrácené z AÚPS poskytnout nemocnicím právě na zajištění ošetření osob pod vlivem alkoholu a v intoxikaci.

U Krajské nemocnice Liberec, a.s. a Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, a.s. by dotace byly poskytnuty přímo na základě uzavřených smluv o dotaci a zbývajícím 6 nemocnicím by byly dotace poskytnuty také na základě uzavřených smluv, a to prostřednictvím měst, která jsou buď jejich zřizovateli, nebo společníky ve společnostech s ručením omezeným.

Dotace jsou rozděleny na základě spádovosti jednotlivých nemocnic (počítáno jako spádovost jednotlivých obcí s rozšířenou působností). Spádovost je nově přepočítána k počtu obyvatel k 31. 12. 2007. viz tabulka č. 1.

Změnou rozpočtu nedojde k navýšení či snížení celkového rozpočtu kraje ani kapitoly 91409. Jedná se o přesun finančních prostředků v rámci této kapitoly.

Tabulka č. 1 Návrh dotací na péči o osoby pod vlivem alkoholu a v intoxikaci v roce 2008

Spádová oblast                                Počet obyvatel                       Výše dotace         Původní 

                                                                                                                           dotace na r. 2008

Krajská nemocnice Liberec, a.s. -Liberecko    137 051                        1 109 836,-       1 566 000,-

Nemocnice Č. Lípa, a.s.- Českolipsko            103 254                            836 148,-      1 188 000,-

Nemocnice Jablonec n.N , p.o.-Jablonecko.      58 124                            470 687,-         620 000,-

Nemocnice  v Semilech, p.o. -Semilsko             30 569                            247 547,-         362 000,-

Masarykova měst.  n. Jilemnice, - Jilemnicko  22 600                   183 014,-         305 000,-

Nemocnice Frýdlant, s.r.o. - Frýdlantsko           24 673                            199 802,-         283 000,-

Panochova n.      Turnov, s.r.o.- Turnovsko       35 799                            289 899,-         408 000,-

Nemocnice Tanvald, s.r.o.- Tanvaldsko             21 878                            177 167,-         268 000,-

Celkem                                                           433 948                         3 514 100,-      5 000 000,-

1)Spádovost

a)         oblast Jablonecka zahrnuje obyvatele územních obvodů ORP Jablonec nad Nisou a 1/3 obyvatel ORP Železný Brod

b)         oblast  Semilska zahrnuje obyvatele územních obvodů ORP Semily a 1/3 obyvatel ORP Železný Brod

c)         oblast Turnovska zahrnuje obyvatele územních obvodů ORP Turnov a 1/3 obyvatel ORP Železný Brod

 Rozhodnutí ještě musí schválit Zastupitelstvo Libereckého kraje.

 

Bezpečnostní kamera bude i na budově VOŠ a OA v Jablonci n. N.

Město Jablonec nad Nisou zpracovalo koncepci prevence kriminality na období let 2009 až 2011, v níž je jednou z hlavních priorit zaměření se na pouliční kriminalitu a její snižování (vykrádání automobilů, jejich krádeže, výtržnosti na veřejnosti, vandalismus, poškozování cizí věci a majetku občanů).

Jednou z cest, jak kriminalitu na ulici snížit a bojovat proti ní, je zavedení účinného kamerového dohlížecího systému. Město připravuje modernizaci stávajícího systému a jeho rozšíření o další systémy především v současných nebo budoucích možných rizikových lokalitách.  Těmi jsou velká sídliště, parkoviště vozidel, některé ulice a lokality vytipované na základě výsledků kontrol a hodnocení policie a výskytu trestné činnosti

Vyšší odborná škola mezinárodního obchodu a Obchodní akademie, Jablonec nad Nisou, Horní náměstí 15 (dále jen „VOŠ a OA“) má mimo jiné svěřenu do správy budovu č.p. 1200, která je jedním z vhodných míst pro zřízení kamerového bodu pro kamerový dohlížecí systém.

Předmětem nájemní smlouvy je pronájem části budovy pro umístění kamerového prvku s otočnou hlavicí na natáčecí konzole, mikrovlnného bezdrátového spoje s anténou a pronájem části objektu k instalaci technologické skříně.

Cena nájmu prostorů a částí objektu k umístění technologie kamerového dohlížecího systému je smluvními stranami sjednaná, za kalendářní rok, ve výši 500,- Kč (slovy pět set korun českých) + DPH.

Nájemní poměr založený touto smlouvou vzniká dnem přidělení dotace z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod a smlouva se uzavírá na dobu určitou do 31.12.2017.

 

Liberecký kraj chce zničit invazní rostliny

 

Rada kraje po  projednání souhlasila

a) s předložením projektové žádosti projektu "Management invazních druhů v Euroregionu Nisa" do Programu na podporu přeshraniční spolupráce 2007 - 2013 mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko, kde Liberecký kraj je v roli partnera projektu,

b) se závazkem předpokládané výše spolufinancování daného projektu ve výši 462 645,-Kč (odpovídá částce 20 115 EUR) a jeho rozložením v letech dle důvodové zprávy,

c) s předfinancováním celkových výdajů dvou po sobě následujících kalendářních čtvrtletích ve výši 1 434 050,- Kč (odpovídá částce 62 350 EUR),

d) se Smlouvou o spolupráci k projektu "Management invazních druhů v Euroregionu Nisa", a to mezi Okresem Zhořelec (Lead partnerem) a Libereckým krajem (partnerem).

Předmětem materiálu je souhlasné stanovisko s předložením projektové žádosti projektu „Management invazních druhů v Euroregionu Nisa“. Projektová žádost bude předložena vedoucím partnerem projektu (tzv. Lead partnerem), a to Okresem Zhořelec (Landkreis Görlitz). Liberecký kraj bude v roli jeho projektového partnera.

Dále je nutné schválit závazek kraje a předfinancování celkových výdajů dvou po sobě následujících kalendářních čtvrtletích projektu, ve kterých má LK nejvyšší výdaje, v ZK. V rámci projektu bude zajištěno průběžné předkládání žádostí o platbu.

Nedílnou přílohou projektové žádosti je i smlouva o spolupráci viz příloha č. 1 materiálu mezi partnery projektu, která je předmětem schválení v ZK. V § 1 smlouvy je uvedeno, že bližší údaje o projektu jsou obsaženy v žádosti a smluvní strany se shodují na tom, že žádost ve znění oficiální registrace se stává součástí této smluvní dohody a lead partner ji dá projektovým partnerům na vědomí. Znění žádosti není součástí tohoto materiálu, ale bude dopracována vedoucím partnerem na základě požadavků LK a bude předložena před podpisem předmětné smlouvy o spolupráci na základě §18 smlouvy.

1) Věcné zaměření projektového záměru

Jedná se zejména o neinvestiční projekt zaměřený obnovu biodiverzity v povodí Nisy na lokalitách postižených výskytem invazních druhů rostlin. Projekt navazuje na obdobný projekt řešený v letech 2006 – 2008. V průběhu minulého projektu (Likvidace invazních rostlin v povodí Nisy) se podařilo snížit rozlohu populací křídlatky v povodí Nisy o více než 85 %. Současný projekt řeší likvidaci zbytkových populací křídlatky a populací dalších invazních druhů a zároveň rozšiřuje projektové území o povodí Smědé (území Frýdlantska). Kromě likvidace invazních druhů je významnou částí projektu stabilizace ošetřených biotopů formou keřových výsadeb a obnovy trvalých travních porostů na ošetřených lokalitách.

 

Návrh aktivit Libereckého kraje ve společném projektu s Okresem Görlitz:

          likvidace populací křídlatky a dalších invazních druhů rostlin v povodí Nisy a Smědé na území Libereckého kraje,

          stabilizace části ošetřených biotopů výsadbami dřevin a obnovou trvalých travních porostů,

          vydání osvětových materiálů k opatřením realizovaným v rámci projektu,

          studie možností využití biomasy z obnovených trvalých travních porostů a ostatních ploch ošetřených v rámci projektu,

          vyhodnocení úspěšnosti likvidace křídlatky a významu opatření pro udržení biodiverzitu krajiny,

          realizace putovní výstavy zaměřené na invazní rostliny v regionu a jejich vztah ke krajině a biodiverzitě

2) Předpokládaný hlavní zdroj financování

Program na podporu přeshraniční spolupráce 2007 - 2013 mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko

 

3) Struktura finančních zdrojů

-          85 % strukturální fondy EU

-          5 % státní rozpočet

-          10 % vlastní podíl žadatele

 

Rozložení v letech:

 

       2008    2009    2010    2011    2012    Celkem

Celkem            10350  1488675          1288000          1545600          293 825           4 626 450

Dotace EU       8797,5 1265373,8       1094800          1313760          249751,25       3932482,5

Státní rozpočet 517,5   74433,75         64400  77280  14691,25         231322,5

Liberecký kraj 1035    148867,5         128800            154560            29382,5           462645

 

4) Finanční velikost projektu

Celkové náklady Libereckého kraje jako partnera projektu jsou 4 262 450 Kč (cca 201 150 EUR, použitý kurz je 23 Kč/EUR).

5) Předpokládaná míra spolufinancování

Spolufinancování ze strany Libereckého kraje je stanoveno ve výši 462 645 Kč vzhledem ke skutečnosti, že v rámci uvedeného operačního programu je vlastní podíl žadatele stanoven ve výši 10% celkových způsobilých výdajů.

6) Předpokládaný harmonogram

4/2009 - 3/2012 Doplňující informace k projektu „Management invazních druhů v Euroregionu Nisa“, který byl projednáván na RK 25.11.2008.

Přepokládané náklady na projekt od saské strany budou činit cca 200 000 €  (5 000 000 Kč). Podíl Libereckého kraje

je cca 4 600 000 Kč.

 

Další informace o projektech realizovaných v předchozím období:

„V letech 2006 – 2008 realizoval LK projekt „Likvidace invazních rostlin v povodí Nisy“. Realizováno v rámci Interregu IIIA. Celkové náklady projektu byly cca 6 mil. Kč.

 

V současné době máme podaný do OP ŽP projekt s názvem „Likvidace invazních rostlin v povodí Jizery“. Celkové náklady cca 5,8 mil. Kč.

 

Zároveň máme připraven k podání projekt do Cíle 3, pokračování projektu likvidace v povodí Nisy. Celkové náklady cca 4,6 mil. Kč.

 

Kraj každoročně uvolňuje na likvidaci i peníze ze svého rozpočtu a to v následující výši: rok 2004 – cca 100 tis. Kč, 2005 – cca 200 tis. Kč, 2006 – cca 270 tis. Kč, 2007 – cca 150 tis. Kč, 2008 – cca 85 tis. Kč,“ uvedl  RNDr. Vít Příkaský       
člen rady kraje, resort hospodářského a regionálního rozvoje
I tento bod musí ještě projít Zastupitelstvem LK.

 

Kraj podpoří  výcvik na dětských dopravních hřištích          

Liberecký kraj se podílí na činnostech v oblasti zvyšování bezpečnosti na pozemních komunikacích v souladu s dokumenty „Koncepce BESIP v Libereckém kraji“, který schválilo Zastupitelstvo LK dne 18.11.2003. V rámci této koncepce jsou podporovány 2 základní oblasti, lidský činitel a pozemní komunikace. Jedním ze specifických cílů v oblasti lidského činitele je i podpora dopravní výchovy, zavedení systému ve výuce dopravní výchovy a využívání dětských dopravních hřišť (dále jen „DDH“) se stejnými podmínkami pro všechny děti v kraji (specifický cíl 4.2 E). Jako jeden z cílů bylo stanoveno zabezpečit dopravní výchovu pro všechny žáky 4. ročníků, to znamená pro děti, které od 10 let mohou být samostatnými účastníky silničního provozu. Ve srovnání se školním rokem 2002/2003, kdy se dopravní výchovy na dětských dopravních hřištích dle tématického plánu Ministerstva dopravy účastnilo 55 % základních škol v kraji, bylo to v roce 2006/2007 již 90 % žáků 4. tříd ZŠ v LK. Na DDH chodí také mateřské školy, speciální školy,..

V současné době je v LK 10 DDH, která můžeme rozdělit na „velká“, ta mají vlastní zaměstnance (DDH Liberec, které je krajským DDH, dále DDH Česká Lípa, Frýdlant, Jablonec nad Nisou, Košťálov, Turnov) a „malá“ DDH, která fungují u základních škol a jsou využívány školou, případně dalšími, po dohodě.

Dětská dopravní hřiště v Libereckém kraji

            Místo   Vlastník / Provozovatel

1          Česká Lípa      Centrum služeb pro silniční dopravu,

v nájmu město Česká Lípa,

provozovatel Městská policie Česká Lípa

2          Český Dub      Město

3          Frýdlant           Město

4          Hrádek n. N.   Město

5          Chrastava        Město

6          Jablonec n. N. Centrum služeb pro silniční dopravu,

v nájmu město Jablonec nad Nisou,

provozovatel Městská policie Jablonec nad Nisou

7          Košťálov         Obec

8          Liberec            Liberecký kraj,

provozovatel Integrovaná střední škola stavebních a řemeslných oborů Liberec

9          Osečná            Obec

10        Turnov Město,

provozovatel Žlutá ponorka, středisko volného času dětí a mládeže

Dopravní výchova je jedním z významných prvků prevence v oblasti bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. Úkolem dopravní výchovy je na jedné straně děti ochránit, na druhé straně z nich vychovat takové účastníky provozu, kteří se budou chovat ohleduplně a řídit se stanovenými pravidly. Na dopravních hřištích získají děti navíc i praktické dovednosti, které jim usnadní dnes velmi nesnadnou úlohu účastníka silničního provozu.

O vývoji dopravní nehodovosti zaviněné dětmi na silnicích Libereckého kraje vypovídá níže uvedená tabulka a graf. Z tohoto je zřejmé, že byl v uvedených ukazatelích (mimo dvou údajů v roce 2007 -nehody zaviněné dětmi-cyklisty a celkový počet) za posledních 6 let nastolen sestupný trend a je tedy nezbytné v preventivní činnosti a dopravní výchově dětí v našem kraji pokračovat a tím tyto nehody dětí včetně následků dále minimalizovat.  

Rada LK schválila dne 9.10.2007 materiál „Přímá podpora dopravní výchovy na dětských dopravních hřištích v LK“. Cílem tohoto kroku bylo zajistit systémové řešení částečného financování DDH v LK. Financování DDH je nejednotné, na DDH směřují finance měst, MD, kraje, případně dalších subjektů. Ministerstvo dopravy přispívá pouze na výuku žáků 4. ročníků. Některá DDH využívala finanční prostředky z grantového programu LK, z rozpočtu LK se doposud hradily na jednotlivé DDH finance zejména na obnovu kol, drobné úpravy apod.

Jako systémové řešení problému ze strany LK bylo v loňském roce zvoleno  každoroční proplacení na základě výkazu o realizaci dopravní výchovy na DDH, který je součástí uzavřené smlouvy o poskytnutí přímé podpory. Smlouva stanoví, že příjemci bude vyplacen příspěvek ve výši 5 000,- Kč, a to v případě, že počet žáků, kteří se zúčastní zkoušek průkazu cyklisty, bude 100 a méně. Pokud bude počet žáků vyšší, potom poskytovatel poskytne příjemci k uvedené fixní částce 5 000,- Kč částku 50,- Kč  za každého dalšího žáka, který se zúčastní zkoušky průkazu cyklisty na dětském dopravním hřišti.

Na základě zaslaných výkazů byla DDH v LK vyplacena přímá podpora za rok 2007, jejíž využití měla DDH povinnost prokázat do června roku 2008. Veškeré finance poskytnuté z rozpočtu Libereckého kraje, odboru dopravy, kap. 914 - působnosti, financí určených na zvyšování bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích byly využity účelně a v souladu s ustanovením smlouvy. Přehled čerpání je uveden níže v tabulce.

Čerpání přímé podpory dopravní výchovy na DDH v LK v roce 2007

Dopravní hřiště Počet žáků-účast zkoušek průkazu cyklisty      Výše příspěvku v Kč   Konkrétní použití příspěvku – dle doloženého vyúčtování

Jablonec nad Nisou      744      37 200 Provoz areálu DDH Jablonec n.N.

Česká Lípa      789      39 450 Výměna plynového kotle v areálu DDH Česká Lípa.

Český Dub      38        5 000   Jízdní kolo AUTHOR Matrix (1 ks) a ceny pro žáky v oblastní soutěži DSMC.

Frýdlant           257      12 850 Údržba, provoz v areálu DDH Frýdlant.

Hrádek nad Nisou       0          0          0

Chrastava        69        5 000   Jízdní kolo AUTHOR (1 ks).

Košťálov         461      23 050             Rekonstrukce DDH Košťálov (rozšíření vozovky, pokládka obrubníků).

Osečná            19        5 000   Jízdní kolo KTM STREET (1 ks) a cykl. přilba

zn. KED (1 ks).

Turnov 285      14 250             Údržba kol, dětské přilby (12 ks), vysavač listí a blesk k fotoaparátu.

Celkem            2 662   141 800            

 

V rámci podpory dopravní výchovy na DDH je podporována i dopravní soutěž mladých cyklistů, které se účastní žáci druhého stupně ZŠ dle věku rozděleni do  dvou kategorií. Navrhovaná  podpora  činí  10.000,- Kč  za  vítězství  v I. kategorii a 10.000,- Kč za vítězství v II. kategorii krajského kola dopravní soutěže mladých cyklistů pro DDH, které se bude podílet na přípravě vítězných družstev.

V roce 2008 se krajské kolo dopravní soutěže mladých cyklistů uskutečnilo ve Smržovce a vítězem obou kategorií se stala družstva ze základní školy z Lomnice nad Popelkou, připravující se na soutěž na dopravním hřišti v Košťálově.

Vynaložené částky na podporu dopravní výchovy na DDH jsou pro DDH motivující. Jedná se o malé částky, které souhrnně lze hradit z rozpočtu resortu dopravy, financí určených pro zvyšování bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. Výše dotace se podstatně nebude měnit, protože je vázána na počet dětí ve čtvrtých třídách ZŠ. Proto jsou Radě Libereckého kraje předloženy smlouvy na dotace na podporu dopravní výchovy i pro další období. Dotace budou vypláceny vždy za kalendářní rok, a to pouze v případě splnění všech podmínek stanovených smlouvou.

Rada kraje souhlasila s poskytnutí dotace v roce 2008 příjemcům uvedeným v tabulce v uvedené maximální výši na realizaci dopravní výchovy dětí na dětských dopravních hřištích v Libereckém kraji

Město, obec            Max. výše dotace v roce 2008 v Kč

Česká Lípa      002 60 428      45 000

Český Dub      002 62 722      5 000

Frýdlant           002 62 781      18 000

Hrádek nad Nisou       002 62 854      10 000

Chrastava        002 62 871      5 000

Jablonec nad Nisou      002 62 340      43 000

Košťálov         002 75 841      50 000

Osečná            002 63 061      5 000

Turnov 002 76 227      20 000

Tuto smlouvu musí ještě schválit zastupitelstvo.

 

Rada kraje připravila rámcový rozpočet pro nově zvolené Zastupitelstvo LK

 

 Rada LK souhlasila s předloženým návrhem rozpočtu Libereckého kraje na rok 2009, kterým se stanoví celkové příjmy a finanční zdroje rozpočtu kraje 2009 částkou 2 504 280 000 Kč a celkové výdaje kraje v roce 2009 částkou 2 504 280 000 Kč.

 „ odstupující Rada Libereckého kraje připravila rozpočet v mandatorních částkách a vytvořila podmínky k tomu, aby o volných finančních prostředcích mohla rozhodnout nově zvolená rada LK na začátku roku. K rozpočtovému provizóriu jsme nepřistoupili, protože by bylo ohroženo čerpání peněz ze strukturálních fondů Evropské unie,“ vysvětlil končící statutární náměstek hejtmana Karel Dolejší.

1. Zásady pro přípravu rozpočtu kraje na rok 2009

Rada a Zastupitelstvo Libereckého kraje na svých jednáních v září 2008 projednaly a rada kraje svým usnesením č.  1054/08/RK ze dne 9. září 2008 odsouhlasila a zastupitelstvo kraje svým usnesením č. 255/08/ZK ze dne 30. září 2008 schválilo „Zásady pro přípravu a zpracování návrhu rozpočtu Libereckého kraje na rok 2009“ (dále jen „Zásady“).

Základním východiskem pro sestavení výše uvedených „Zásad“ se stal pro zpracovatele zastupitelstvem kraje schválený „Rozpočtový výhled kraje na období let 2008 – 2009“ a podklady předložené jednotlivými resorty kraje ke zpracování „Střednědobého rozpočtového výhledu kraje na období let 2009 až 2013. Dalšími podklady se staly v době zpracování „Zásad“ známé skutečnosti o přípravě státního rozpočtu ČR na rok 2009 a z něho vycházející finanční vztahy k rozpočtům krajů na rok 2009, vývoj tvorby příjmů a čerpání výdajů rozpočtu kraje a výsledky rozpočtového hospodaření kraje v dosavadním průběhu roku 2008.    

Schválené „Zásady“ kvantifikovaly objem dosažitelných příjmů a finančních zdrojů kraje na rok 2009 v úhrnné výši 2 504 280 tis. Kč, kterým byl současně stanoven finanční rámec objemu prostředků limitujících výdaje kraje pro rok 2009.  

 Na základě vymezeného rozpočtového rámce dosažitelných příjmů a finančních zdrojů kraje pro rok 2009 byly schváleny zásady pro tvorbu výdajové části rozpočtu kraje, resp. jeho výdajových kapitol a kapitol peněžních fondů kraje pro rok 2009, z nichž uvádíme stručný výpis:

Návrh rozpočtu Libereckého kraje na rok 2009

Příjmová část

Příjmovou část rozpočtu kraje na rok 2009 schválilo zastupitelstvo kraje svým usnesením č. 255/08/ZK ze dne 30. září 2008 v rozsahu závazných a specifických ukazatelů rozpočtu kraje 2009: 

Příjmy rozpočtu kraje na rok 2009

Příjmy kraje – ukazatel rozpočtu          2009 / tis. Kč

Daňové příjmy celkem          2 351 000

z nich   daň z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti 505 000

            daň z příjmu fyzických osob z podnikatelské činnosti    45 000

            daň z příjmu fyzických osob – zvláštní sazba    40 000

            daň z příjmu právnických osob             700 000

            daň z přidané hodnoty  1 060 000

            správní poplatky          1 000

Nedaňové příjmy celkem      60 120

z nich   nařízené odvody příspěvkových organizací zřizovaných krajem            27 320

            příjmy úroků z bankovních účtů a finančního kapitálu    10 000

            poplatky za odběry podzemních vod    18 000

            splátky půjček poskytnutých z rozpočtu kraje    800

            ostatní nahodilé příjmy  4 000

Dotace a příspěvky jiných rozpočtů 93 160

z nich   státní rozpočet 2009 – příspěvek na výkon státní správy          69 160

            rozpočty obcí LK 2009 – příspěvek kraji na dopravní obslužnost        24 000

PŘÍJMY CELKEM  2 504 280

Výdajová část

Východiskem pro sestavení výdajové části rozpočtu kraje na rok 2009 se staly orgány radou a zastupitelstvem kraje projednané a schválené dokumenty, tvořících rámec dalšího postupu na přípravě návrhu rozpočtu kraje pro rok 2009. Jednalo se o následující podklady:

 -         střednědobý rozpočtový výhled Libereckého kraje na období let 2009 – 2013

-          zásady pro přípravu a zpracování návrhu rozpočtu Libereckého kraje na rok 2009

-          celkový objem finančních zdrojů rozpočtu kraje na rok 2009 ve výši 2 504 280 tis. Kč

Při kvantifikaci objemu výdajů jednotlivých kapitol rozpočtu kraje 2009 vycházel zpracovatel z předložených návrhů jednotlivých odborů krajského úřadu, korigovaných dle přijatých „Zásad“ a finančního rámce zdrojových možností rozpočtu 2009. Prioritou při sestavení návrhu výdajové části se staly především smluvní a jím podobné závazky kraje pro rok 2009, závazky kraje vyplývající z usnesení orgánů kraje a činnosti vykonávané krajem v samostatné, a prostřednictvím krajského úřadu, i přenesené působnosti, včetně dalších nezbytných provozních potřeb, podmiňujících běžný chod kraje a jeho orgánů. Pro sestavení návrhu výdajové části rozpočtu kraje bylo využito stávající kapitolní struktury členění výdajů rozpočtu kraje:

 

            Výsledkem je bilance objemu výdajů jednotlivých kapitol rozpočtu kraje pro rok 2009

 

kapitola          název 2009 v tis. Kč

910      Zastupitelstvo   27 563

911      Krajský úřad    207 362

913      Příspěvkové organizace           880 884

914      Působnosti       602 297

919      Všeobecná pokladní správa     87 006

920      Kapitálové výdaje        187 497

923      Spolufinancování EU    280 574

924      Úvěry   101 415

925      Sociální fond    3 394

930      Fond investic    57 638

931      Krizový fond    1 000

932      Fond ochrany vod        18 000

933      Fond požární ochrany  15 000

934      Lesnický fond  6 000

935      Grantový fond  21 150

936      Fond záchrany kulturních dědictví        7 500

2009    Výdaje rozpočtu kraje celkem 2 504 280

 

Výše stanovené výdaje se stávají závaznými ukazateli rozpočtu kraje pro rok 2009, ze kterých vycházejí další specifické ukazatele, které svých charakterem stanoví výdajové limity jednotlivých resortů kraje resp. odborů krajského úřadu. Z takto nastavených výdajových ukazatelů vychází následný rozpis výdajů ve formě dílčích a rozpisových ukazatelů rozpočtu kraje členěný dle paragrafů a položek platné rozpočtové skladby. Rozdělení závaznosti ukazatelů výdajů rozpočtu kraje vychází z dělené pravomoci schvalování jejich změn v rozpočtu kraje v průběhu celého rozpočtového období roku 2009 (viz Pravidla k rozpočtu kraje na rok 2009).

Předkládaný návrh rozpočtu kraje na rok 2009 je v souladu s doposud orgány kraje přijatými dokumenty a navazuje na finanční vztahy vyplývající z návrhu zákona o státním rozpočtu ČR na rok 2009 schváleném PS PČR v 1. čtení.

 

 

 

                                                                                                                      Mgr. Jiří Langer

                                                                                                                       tiskový mluvčí

                                                                                                                      Libereckého kraje

 

 

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky