Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

České dráhy v Libereckém kraji stále nasazují motorové vozy staré více jak 30 let

Mgr. Langer Jiří

  • 17. 03. 2009 00:00

Sdílet článek

[id:7692|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

Železniční dopravu, která je provozována v závazku veřejné služby, provozuje v Libereckém kraji prozatím výhradně statní akciová společnost České dráhy. Výše prokazatelné ztráty, kterou požadují České dráhy po Libereckém kraji, je závislá nejen na nákladech, ale také na tržbách, které České dráhy Libereckému kraji pravidelně vykazují.

České dráhy poskytují Libereckému kraji „Výkaz nákladů a výnosů z přepravní činnosti ve veřejné drážní osobní dopravě“. Jak řekl Petr Prokeš, ředitel KORID LK,  z tohoto výkazu za IV. čtvrtletí roku 2008 lze vyčíst i údaje o celkových nákladech na jeden vlakový kilometr. Ten České dráhy spočítaly pro železniční trať z Liberce do Hrádku nad Nisou na 136,-Kč.

„Důležitým faktem je, že nejen na této trase Liberec – Hrádek nad Nisou nasazují České dráhy téměř třicet let staré motorové vozy řady 810,“ dodal Petr Prokeš, který měl možnost se o tom včera přesvědčit s náměstkem hejtmana Martinem Seppem při neavízované kontrolní jízdě právě na trase Liberec – Hrádek nad Nisou a zpět.

Od prosince letošního roku bude provozovat na trati 089 drážní dopravu nový dopravce, společnost Arriva, která se stala vítězem mezinárodního výběrového řízení.

„Společnost Arriva ve své nabídce vykalkulovala náklady na jeden vlakový kilometr ve výši 112,-Kč,“ řekl Petr Prokeš, ředitel KORID LK. Dodal, že tato společnost navíc nasadí moderní nízkopodlažní vozidla Siemens Desiro, která splňují požadavky na kvalitní přepravu na úrovni 21. století.

Náklady, které ve skutečnosti ponese Liberecký kraj za provozování, budou ve skutečnosti ještě nižší, protože se od částky 112,- Kč/vlakový kilometr odečtou tržby z jízdného. Vzhledem k počtu cestujících nebude tato částka zanedbatelná. Nutno ještě podotknout, že Arrivou nabízená cena je cenou tržní a odpovídá skutečným nákladům za kvalitní drážní vozidla.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky