Tisková zpráva po zasedání Rady LK 8. 9. 2009
- 09. 09. 2009 00:00
[id:8696|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]
Rada navrhla čtvrtmiliónovou dotaci pro Nový Oldřichov
Rada LK schválila znění smlouvy o poskytnutí účelové finanční dotace obci Nový Oldřichov
Ve výši 250 000 Kč z krizového fondu Libereckého kraje. Dotace je určena na obnovu nebo opravu majetku obce poškozeného přívalovými dešti v červenci 2009.
„Starostka obce Nový Oldřichov požádala Liberecký kraj o poskytnutí finanční dotace
z Krizového fondu Libereckého kraje. Peníze půjdou například na opravu místních komunikací v majetku obce, poškozených mostů, propustí v majetku obce a podobně,“ řekl hejtman s tím, že návrh bude předložen nejbližšímu zasedání Zastupitelstva LK 29. 9.
Kraj přidělil na služby sociální prevence peníze z evropského fondu
Na základě postupu prací při realizaci projektu Evropského sociálního fondu: IP1 - Služby sociální prevence schválila Rada kraje výsledky výběrových řízení na sociální služby v Libereckém kraji. Zahájení plnění služeb je plánováno, po podepsání smluv s poskytovateli, na 1. 10. 2009. Celkem bylo rozděleno dalších cca 80 miliónů korun.
Rada kraje po projednání rozhodla
a)
o výběru nejvhodnější nabídky pro část A veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi v Libereckém kraji", uchazeče Občanské sdružení D.R.A.K., se sídlem Oblačná 450, Liberec 1, za nabídkovou cenu 1.748.687,- Kč včetně DPH,
b)
o výběru nejvhodnější nabídky pro část B veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi v Libereckém kraji", uchazeče Občanské sdružení D.R.A.K., se sídlem Liberec 1, za nabídkovou cenu 1.304.557,- Kč včetně DPH,
c)
o výběru nejvhodnější nabídky pro část C veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi v Libereckém kraji", uchazeče Občanské sdružení D.R.A.K, se sídlem Liberec 1, za nabídkovou cenu 1.024.459,- Kč včetně DPH,
d)
o výběru nejvhodnější nabídky pro část D veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi v Libereckém kraji", uchazeče Občanské sdružení D.R.A.K, se sídlem Liberec 1, za nabídkovou cenu 1.024.459,- Kč včetně DPH.
Dále rozhodla: ¨
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část B veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Nízkoprahová denní centra v Libereckém kraji", uchazeče NADĚJE o.s., se sídlem Praha 5, za nabídkovou cenu 4.532.500,- Kč včetně DPH
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část B veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež v Libereckém kraji", uchazeče Diakonie ČCE, středisko v Jablonci nad Nisou, se sídlem Jablonec nad Nisou, za nabídkovou cenu 2.732.035,- Kč včetně DPH
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část A veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Sociálně terapeutické dílny v Libereckém kraji", uchazeče POCHODEŇ občanské sdružení pro pomoc zdravotně postiženým, se sídlem Liberec 25, za nabídkovou cenu 3.870.300,- Kč včetně DPH,
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část B veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Sociálně terapeutické dílny v Libereckém kraji", uchazeče FOKUS Liberec občanské sdružení, IČ 46749411, se sídlem Liberec 15, za nabídkovou cenu 3.335.610,- Kč včetně DPH
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část A veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Terenní programy v Libereckém kraji", uchazeče Liberecké romské sdružení, o.s., se sídlem Liberec 3, za nabídkovou cenu 11.999.850,- Kč včetně DPH,
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část B veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Terenní programy v Libereckém kraji", uchazeče NADĚJE o.s., se sídlem Praha 5, za nabídkovou cenu 5.810.200,- Kč včetně DPH,
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část C veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Terenní programy v Libereckém kraji", uchazeče Liberecké romské sdružení, o.s., se sídlem Liberec 3, za nabídkovou cenu 10.990.809,- Kč včetně DPH,
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část D veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Terenní programy v Libereckém kraji", uchazeče Most k naději, o.s., se sídlem Most, za nabídkovou cenu 1.746.744,17 Kč včetně DPH.
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část A veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Sociální rehabilitace v Libereckém kraji", uchazeče Tyfloservis, o.p.s., se sídlem Praha 1, za nabídkovou cenu 2.878.000,- Kč včetně DPH,
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část B veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Sociální rehabilitace v Libereckém kraji", uchazeče Rytmus Liberec o.p.s., se sídlem Liberec 1, za nabídkovou cenu 1.661.300,- Kč včetně DPH
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část A veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Podpora samostatného bydlení v Libereckém kraji", uchazeče FOKUS Liberec občanské sdružení, se sídlem Liberec 15, za nabídkovou cenu 4.284.985,- Kč včetně DPH,
- o výběru nejvhodnější nabídky pro část C veřejné zakázky "Zajištění služby sociální prevence Podpora samostatného bydlení v Libereckém kraji", uchazeče FOKUS Liberec o.s., se sídlem Liberec 15, za nabídkovou cenu 3.723.610,- Kč včetně DPH,
Projekt „Přeshraniční spolupráce zdravotnických záchranných služeb v ERN"
Rada kraje souhlasila s poskytnutím účelové dotace z rozpočtu Libereckého kraje v maximální výši 856 416,00 Kč Zdravotnické záchranné službě LK, p.o., se sídlem Husova Liberec.
Peníze jsou určeny na projektový záměr Zdravotnické záchranné služby LK, p.o. Vedoucím partnerem celého projektu je Zdravotnická záchranná služba Libereckého kraje, p. o.
Celkové náklady akce pro ZZS LK, p.o. jsou stanoveny na 8 564 158,-Kč (334.929,92 EUR), kdy je nutné předfinancování ve výši 90%. Toto procento představuje dotaci z ERDF ve výši 85% a státního rozpočtu ve výši 5%. Dále 10 % celkových způsobilých výdajů je výše spolufinancování žadatele a jednotlivých českých partnerů. Jelikož tento operační program neumožňuje poskytování zálohových plateb, je nutné zajistit alokaci finančních zdrojů ve výši 7 707 742 Kč (301.436,92 EUR),
Spolufinancování podílu žadatele LK a předfinancování LK
Počet let Výše spolufinancování v Kč Výše předfinancování v Kč
2009 400 000 3 600 000
2010 400 000 3 600 000(zajistí ZZS LK z příspěvku na provoz)
2011 56 416 507 742(zajistí ZZS LK z příspěvku na provoz)
Celkem 856 416 7 707 742
Organizaci bude proto v roce 2009 poskytnuta z rozpočtu Libereckého kraje kapitoly 92309 účelová dotace ve výši max. 400 000,-Kč (15. 643,33 EUR) na úhradu 10% vlastního podílu v projektu a návratná bezúročná půjčka ve výši max. 3 600 000,-Kč (140. 789,99 EUR) na předfinancování projektu. Spolufinancování v roce
Doba trvání projektu je dva roky, zahájení projektu se předpokládá na měsíc červenec
Popis projektu
Zdravotnická záchranná služba LK, p.o. předložila ke schválení radě kraje a zastupitelstvu svůj projektový záměr „Přeshraniční spolupráce zdravotnických záchranných služeb v Euroregionu Nisa“, na kterém se podílí v roli vedoucího partnera v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce 2007-2013 ČR-Polsko.
Předkladatelem projektu je Zdravotnická záchranná služba Libereckého kraje, p. o., která je tzv. vedoucí partner projektu a její úlohou je zejména koordinace tohoto projektu a technická asistence. Jejím partnerem na polské straně je Specializovaná nemocnice - Samostatné veřejné středisko zdravotní péče ve Zhořelci a ZZS v Jelení Hoře - Samostatné veřejné zařízení zdravotní péče. Polská strana bude zrcadlově žádat a čerpat v rámci projektu dotaci na stejný předmět jako ZZS LK, p.o., zejména na pořízení sanitních vozů a jazykové kurzy pro záchranáře a lékaře.
Cílem projektu je v příhraniční oblasti působnosti ZS vytvořit na základě evropských direktiv prostor pro jednotný přeshraniční systém ZZS a zároveň technicky dovybavit ZZS jednotlivými vozy.
Předpokládaný rozsah spolupráce se zahraničním partnerem je:
nákup technického vybavení- 2 sanitní vozy
v rámci koordinačního centra (tím je dispečink ZZS LK, p.o.) z důvodu urychlení pomoci vymezit pojmy (strana žádající o pomoc, pomoc poskytující, mimořádná událost atd.) a druhy poskytované pomoci
vytvoření dokumentace - identifikační průkazy, formuláře, identifikace vozů
jazykové kurzy pro lékaře a zdravotnický personál ZZS LK, p.o.
Program rozvoje cyklistické dopravy v LK do roku 2011
Rada kraje souhlasila s dokumentem Program rozvoje cyklistické dopravy v Libereckém kraji pro období 2008 – 2013 s předloží jej Zastupitelstvu LK.
K jeho zpracování vedly tyto hlavní důvody:
1) Kraj nemá souhrnný materiál, který by řešil jak cyklistickou dopravu, tak cykloturistiku, který by stanovil kompetence jednotlivých odborů a finanční zázemí pro realizaci jednotlivých opatření;
2) existence oficiálních schválených krajských dokumentů, ve kterých je potřeba podpory cyklo také řešena - Program rozvoje Libereckého kraje 2007 - 2013, opatření A.6 (Rozvoj cestovního ruchu) a Program rozvoje cestovního ruchu LK 2007 - 2013; „Koncepce BESIP v Libereckém kraji“- cíl 4.4 Specifické cíle - oblast pozemních komunikací - 4.4.9.Podpora cyklodopravy, zejména ve městech;
3) dle dotazníku odboru dopravy je zájem ze strany obcí o budování cyklistických stezek. Z 58 odevzdaných dotazníků, celkem 44 obcí má zájem čerpat finanční příspěvek na přípravu či realizaci úprav pro cyklisty. Obce mají připraveny projekty k realizaci v roce 2009 v minimální hodnotě cca
4) zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích;
5) zvýšení atraktivnosti turistických cílů v LK.
Cílem materiálu je definování toho, co je na území Libereckého kraje realizováno a co je potřeba v oblasti rozvoje cyklistiky ještě udělat. Definuje systém přípravy realizačních projektů z fondů EU, jejich financování, budování a následnou správu.
Pro implementaci daného koncepčního dokumentu jsou pak klíčové tyto tři pilíře:
1) Ustanovení koordinátora na plný úvazek k 1.7.2009 ;
2) aktivní činnost pracovní skupiny pro rozvoj cyklistiky v LK z hlediska kompetencí a funkce pracovního poradního orgánu pro koordinátora;
3) vytvoření finančního nástroje na úrovni kraje pro rozvoj cyklistiky v LK.
Očekávané pozitivní dopady dokumentu
1) Dokument zajistí vyšší efektivnost koordinačních aktivit Libereckého kraje v rámci této dynamicky se rozvíjející oblasti cestovního ruchu.
2) Systém, který bude zaveden realizací této koncepce, přispěje ke zvýšení efektivnosti vynakládání finančních prostředků na budování cyklotras
3) Zpracovaný dokument bude též metodickým pomocníkem zřizovatelům a správcům cyklotras.
4) Aktualizace kategorizace sítě cyklotras definovala vybranou síť pozemních komunikací krajského významu, vhodných pro pravidelné užívání bezmotorovou dopravou.
5) Pro čerpání finančních prostředků z EU se stává tento dokument hlavním pilířem pro tok financí do bezmotorové dopravy.
Návrh nového programu Grantového fondu Liberecké kraje Podpora rozvoje cyklistické dopravy v Libereckém kraji pro období 2007 - 2013
Cyklistika, a nejvíce cykloturistika, zaznamenává v posledním období bouřlivý rozvoj. Pokud chceme být krajem perspektivním, neměli bychom přemýšlet pouze a jen o pohodlném značení cyklotras a o cykloturistice, ale měli bychom začít hovořit i o budování nových cyklostezek. Neméně významným úkolem je také zlepšení kvality tras v nevyhovujících úsecích a především zvýšení bezpečnosti na stávajících problémových místech.
Program bez vytvoření a naplnění finančního nástroje na úrovni kraje zůstane bez reálných výstupů a dopadů do rozvoje cyklodopravy v LK. Finanční nástroj musí být motivační směrem k obcím.
Nový grantový program si klade za cíl vytvoření finančního nástroje na úrovni kraje pro rozvoj cyklistiky v LK :
1. Rozvoj cyklistické dopravy - (podpora projektové přípravy budování cyklistických stezek, podpora výstavby a údržby cyklistických stezek a staveb);
2. Rozvoj cykloturistiky a terénní cyklistiky v kraji - (podpora projektové přípravy významných projektů kraje, podpora výstavby a údržby cykloturistických tras a staveb)
3. Koordinace partnerství v oblasti cyklodopravy - (konference, semináře a školení v oblasti cyklodopravy a cykloturistiky)
V následujícím období předpokládá odbor dopravy další přípravu pilotního programu „Program výstavby a úprav cyklostezek na území Libereckého kraje“ve spolupráci se SFDI.
Pilotním projektem Libereckého kraje v budování páteřní sítě cyklotras je mezinárodní koridor Odra-Nisa. Odbor dopravy připraví zadání zpracování dokumentace celé trasy pro Krajskou správu silnic Libereckého kraje.
Dotace pro dopravní hřiště
Rada kraje souhlasila s poskytnutím dotace v letech 2009 až 2011 příjemcům uvedeným v tabulce v uvedené maximální výši na realizaci dopravní výchovy dětí na dětských dopravních hřištích v Libereckém kraji.
IČ | Max. výše dotace v období 2009 - 2011 v Kč | |
Česká Lípa | 002 60 428 | 160 000 |
Český Dub | 002 62 722 | 15 000 |
Frýdlant | 002 62 781 | 50 000 |
Hrádek nad Nisou | 002 62 854 | 15 000 |
Chrastava | 002 62 871 | 15 000 |
Jablonec nad Nisou | 002 62 340 | 110 000 |
Košťálov | 002 75 841 | 75 000 |
Osečná | 002 63 061 | 15 000 |
Turnov | 002 76 227 | 45 000 |
tisková informace
ve věci finančních prostředků na údržbu a opravy silnic ve vlastnictví Libereckého kraje
Liberecký kraj v letošním roce investuje do výstavby, údržby či oprav silnic II. a III. třídy, které jsou v jeho vlastnictví celkem 977 336 956 Kč. Jedná se celkem o
Tabulka: Přehled čerpání financí v roce 2009
okres |
| EÚ | Úvěr | Škody po zimě | Investiční akce KSSLK | Opravy provoz KSSLK | Drobné opravy dodavatelsky | Celkem |
ČL | plán | 170 668 914 | 4 315 086 | 15 545 125 | 6 404 339 | 74 100 000 | 4 423 484 | 275 456 948 |
plnění | 117 130 343 | 3 587 726 | 11 212 944 | 0 | 74 100 000 | 2 872 231 | 208 903 244 | |
JN | plán | 0 | 0 | 12 770 143 | 0 | 56 309 000 | 2 556 133 | 71 635 276 |
plnění | 0 | 0 | 8 604 244 | 0 | 56 309 000 | 1 823 856 | 66 737 100 | |
LB | plán | 177 314 053 | 1 411 000 | 14 897 324 | 17 888 080 | 74 100 000 | 562 702 | 286 173 159 |
plnění | 106 527 393 | 0 | 996 899 | 7 718 886 | 74 100 000 | 71 400 | 189 414 578 | |
SM | plán | 207 124 807 | 19 472 881 | 34 985 788 | 0 | 74 100 000 | 8 388 097 | 344 071 573 |
plnění | 121 448 443 | 4 966 259 | 17 412 097 | 0 | 74 100 000 | 2 707 980 | 220 634 779 | |
Celkem | 555 107 774 |
25 198 967
|
78 198 380
|
24 292 419
|
278 609 000
|
15 930 416
|
|
Z výše uvedené tabulky vyplývá, že v letošním roce bude investováno nejvíce na silniční síti v okrese Semily, celkem 35 % z celkového objemu finančních prostředků a nejméně v okrese Jablonec nad Nisou – 7 %. Toto je způsobeno stavem silniční sítě a zejména hustotou a délkou silniční sítě, kde v okrese Semily je jedna z nejhustších silničních sítí v České republice. Největší podíl na dotacích do silniční sítě mají finanční prostředky z programů evropské unie, konkrétně z Regionálního operačního programu a z programu Cíl 3. Celkem se jedná o cca
Graf: rozdělení financí na údržbu a opravu silnic ve vlastnictví LK na rok 2009 po okresech