Projekt „Rozvoj e-Governmentu v Libereckém kraji“ pokračuje další částí
- 07. 07. 2014 19:58
V sídle Libereckého kraje se minulý týden uskutečnilo zahájení části projektu „Rozvoj e-Governmentu v Libereckém kraji“ reg. č. CZ.1.06/2.1.00/08.07229 o „Komplexní dodávce technologií a služeb v rámci rozvoje e-Governmentu v Libereckém kraji“. Akce byla organizována Libereckým krajem a společností AutoCont CZ a.s., realizátorem hlavní části projektu.
Zahájení se jako zástupce Libereckého kraje zúčastnil náměstek hejtmana pověřený řízením ekonomiky, investic, správy majetku a informatiky Marek Pieter, dále zaměstnanci Krajského úřadu Libereckého kraje a zástupci dodavatelů a subdodavatelů služeb a dodávek projektu.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného operačního programu, a to ve výši 85 % celkových způsobilých nákladů. Zbytek, tedy 15%, hradí Liberecký kraj. Celkové způsobilé výdaje projektu byly schváleny ve výši 158.795.680 Kč. Díky výběrovému řízení byly celkové způsobilé výdaje projektu sníženy téměř o 40.000.000 Kč.
Část “Komplexní dodávka technologií a služeb v rámci rozvoje e-Governmentu v Libereckém kraji“ je rozdělena na šest dílčích plnění (A-F). A - Digitalizace a ukládání B - Integrace vnitřního systému Krajského úřadu
C - Elektronická spisová služba D - Datový sklad E - Technologické centrum Libereckého kraje
F - Digitální mapa veřejné správy
Na zahájení projektu byl dodavateli prezentován postup práce, harmonogram plnění a představení pracovního obsazení dílčích projektových týmů. Jako první bude k užívání v listopadu 2014 předáno Technologické centrum Libereckého kraje (část E), které bude sloužit pro provozování aplikací a systémů, ukládání dat a zajištění komunikace s uživateli a ostatními složkami veřejné správy. Vznikne přímo v hlavní budově Krajského úřadu Libereckého kraje. V září 2012 již proběhly stavební a technologické úpravy místnosti v celkové hodnotě 1.717.931 Kč, která se stane primárním místem pro technologické centrum kraje. Dle platné smlouvy budou k užívání dále předány Datový sklad (část D) - leden 2015, Elektronická spisová služba (část C) – únor 2015, Digitalizace a ukládání (část A) – červen 2015, Integrace vnitřního systému Krajského úřadu (část B) – srpen 2015. Jako poslední bude Libereckému kraji k užívání předána Digitální mapa veřejné správy (část F), a to v říjnu 2015. Všechna dílčí plnění musí být předána do konce realizace celého projektu, tj. do 30. 11. 2015. V rámci projektu bude v průběhu měsíce července 2014 vyhlášena veřejná zakázka „Digitalizace knihovního fondu“. Předmětem plnění je zajištění digitalizace knihovního fondu, zajištění a poskytnutí veškerých souvisejících služeb, činností a plnění. Veřejná zakázka bude zadána v jednacím řízení s uveřejněním podle ust. § 22 odst. 1 a 2 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách. Na digitalizaci knihovního fondu je v rozpočtu projektu vyčleněno 10.000.000 Kč.
Hlavním cílem projektu je modernizace územní veřejné správy v Libereckém kraji a zefektivnění služeb veřejné správy prostřednictvím vyššího využití informačních a komunikačních technologií v území. Modernizací chce Liberecký kraj zjednodušit a zrychlit výkon veřejné správy pro občany, podnikatele, příspěvkové organizace i obce.
Přínosem bude například vznik jednotné platformy pro důvěryhodné ukládání dokumentů, digitalizace významných dokumentů či knih ve spolupráci s Krajskou vědeckou knihovnou v Liberci, úspora nákladů spojených s manipulací s dokumenty v listinné podobě, vytvoření digitální mapy veřejné správy Libereckého kraje, která usnadní správu a dostupnost prostorových informací o území a také zvýšení kvality a rychlosti služeb poskytovaných krajem i obcemi s rozšířenou působností.