Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Projekt „Rozvoj e-Governmentu v Libereckém kraji“ pokračuje další částí

Dědková Markéta

tisková mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 07. 07. 2014 19:58

Sdílet článek

V sídle Libereckého kraje se minulý týden uskutečnilo zahájení části projektu „Rozvoj e-Governmentu v Libereckém kraji“ reg. č. CZ.1.06/2.1.00/08.07229 o „Komplexní dodávce technologií a služeb v rámci rozvoje e-Governmentu v Libereckém kraji“. Akce byla organizována Libereckým krajem a společností AutoCont CZ a.s., realizátorem hlavní části projektu.

Zahájení se jako zástupce Libereckého kraje zúčastnil náměstek hejtmana pověřený řízením ekonomiky, investic, správy majetku a informatiky Marek Pieter, dále zaměstnanci Krajského úřadu Libereckého kraje a zástupci dodavatelů a subdodavatelů služeb a dodávek projektu.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného operačního programu, a to ve výši 85 % celkových způsobilých nákladů. Zbytek, tedy 15%, hradí Liberecký kraj. Celkové způsobilé výdaje projektu byly schváleny ve výši 158.795.680 Kč. Díky výběrovému řízení byly celkové způsobilé výdaje projektu sníženy téměř o 40.000.000 Kč.

Část “Komplexní dodávka technologií a služeb v rámci rozvoje e-Governmentu v Libereckém kraji“ je rozdělena na šest dílčích plnění (A-F).                                                                                                         A - Digitalizace a ukládání                                                                       B - Integrace vnitřního systému Krajského úřadu        
C - Elektronická spisová služba                                                               D - Datový sklad                                                                                     E - Technologické centrum Libereckého kraje      
F - Digitální mapa veřejné správy  
                                                                                                         
Na zahájení projektu byl dodavateli prezentován postup práce, harmonogram plnění a představení pracovního obsazení dílčích projektových týmů. Jako první bude k užívání v listopadu 2014 předáno Technologické centrum Libereckého kraje (část E), které bude sloužit pro provozování aplikací a systémů, ukládání dat a zajištění komunikace s uživateli a ostatními složkami veřejné správy.  Vznikne přímo v hlavní budově Krajského úřadu Libereckého kraje.  V září 2012 již proběhly stavební a technologické úpravy místnosti v celkové hodnotě 1.717.931 Kč, která se stane primárním místem pro technologické centrum kraje. Dle platné smlouvy budou k užívání dále předány Datový sklad (část D) - leden 2015, Elektronická spisová služba (část C) – únor 2015, Digitalizace a ukládání (část A) – červen 2015, Integrace vnitřního systému Krajského úřadu (část B) – srpen 2015. Jako poslední bude Libereckému kraji k užívání předána Digitální mapa veřejné správy (část F), a to v říjnu 2015. Všechna dílčí plnění musí být předána do konce realizace celého projektu, tj. do 30. 11. 2015.                                                                                                                                                         V rámci projektu bude v průběhu měsíce července 2014 vyhlášena veřejná zakázka „Digitalizace knihovního fondu“. Předmětem plnění je zajištění digitalizace knihovního fondu, zajištění a poskytnutí veškerých souvisejících služeb, činností a plnění. Veřejná zakázka bude zadána v jednacím řízení s uveřejněním podle ust. § 22 odst. 1 a 2 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách. Na digitalizaci knihovního fondu je v rozpočtu projektu vyčleněno 10.000.000 Kč.

Hlavním cílem projektu je modernizace územní veřejné správy v Libereckém kraji a zefektivnění služeb veřejné správy prostřednictvím vyššího využití informačních a komunikačních technologií v území. Modernizací chce Liberecký kraj zjednodušit a zrychlit výkon veřejné správy pro občany, podnikatele, příspěvkové organizace i obce.

Přínosem bude například vznik jednotné platformy pro důvěryhodné ukládání dokumentů, digitalizace významných dokumentů či knih ve spolupráci s Krajskou vědeckou knihovnou v Liberci, úspora nákladů spojených s manipulací s dokumenty v listinné podobě, vytvoření digitální mapy veřejné správy Libereckého kraje, která usnadní správu a dostupnost prostorových informací o území a také zvýšení kvality a rychlosti služeb poskytovaných krajem i obcemi s rozšířenou působností.

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky