Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Liberecký kraj usiluje na trati mezi Libercem a Semily o moderní vlaky

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 19. 12. 2018 00:00
  • Doprava

Sdílet článek

Cestující by se mohli na dalších tratích vozit moderními nízkopodlažními vlaky Siemens Desiro. Jedná se o nasazení vozidel na trati Liberec – Turnov - Semily – Stará Paka či na lince z Tanvaldu do Železného Brodu. Na včerejší schůzi Rada Libereckého kraje schválila zahájení vyjednávání o přímém uzavření smlouvy se společností ARRIVA vlaky, která by měla platit od prosince 2019 na dobu deseti let.

„Libereckému kraji stávající smlouva s Českými drahami v příštím roce skončí. V roce 2021 končí smlouvy v Královéhradeckém kraji a naše kraje měly zájem pokračovat v zadávání společně. Liberecký kraj původně vyjednával s Českými drahami o prodloužení stávajících smluvních podmínek o dva roky. České dráhy zatím avizují podstatné zvýšení cen, proto jsme v říjnu tohoto roku oslovili kromě nich dalších pět dopravců, kteří aktivně působí v České republice. Do začátku prosince jsme dostali zatím nejvýhodnější nabídku právě od společnosti ARRIVA vlaky s.r.o.“ uvedl hejtman Martin Půta.

Liberecký kraj usiluje o zlepšování kvality v železniční dopravě dlouhodobě. Pro oblast Tanvaldska, Frýdlantska a Hrádecka nasadil moderní vozidla již dříve. Zvýšil se tak zájem o vlakové linky. „Přestože z důvodu dosažitelnosti kvalitních vozidel nově zvažujeme desetiletou smlouvu s dopravcem, neznamená to, že jsme rezignovali na spolupráci se sousedními regiony. V případě dohody s Královéhradeckým krajem a dopravcem máme do budoucna připravenu možnost prodloužení linky Liberec – Turnov – Semily – Stará Paka přes Dvůr Králové nad Labem a Jaroměř až do Hradce Králové. Do té doby mohou být kvalitní soupravy využívány i na lokálce ze Staré Paky do Lomnice nad Popelkou,“ dodal Marek Pieter, náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy, investic a veřejných zakázek. Osobní vlaky a rychlíky by měly jezdit na trati z Liberce přes Starou Paku v přibližně hodinovém intervalu.

Liberecký kraj pokračuje v jednáních o společných linkách i se Středočeským a Ústeckým krajem či zahraničními sousedy. „Mezinárodní výběrové řízení pro dvanáctiletý kontrakt na trase mezi Libercem a Žitavou a dále do Drážďan či Seifhennersdorfu bylo po vybrání vítězné nabídky pozastaveno soudními spory jednotlivých uchazečů. Rozhodnutí německých soudů očekáváme v prvním čtvrtletí příštího roku,“ vysvětlil Pavel Blažek, jednatel krajského koordinátora dopravy společnosti KORID LK, spol. s r. o., která má výběr dopravců na starosti.

Společnost ARRIVA vlaky s.r.o. je členem německé skupiny Deutsche Bahn. V Česku jí patří čelní postavení v autobusové dopravě. Nedávno od Prahy získala zakázku na provoz vlaků na tzv. Městské lince a pro Ministerstvo dopravy bude provozovat motorové rychlíky v okolí Prahy, které obsluhují na linkách R21 Praha – Tanvald a R22 Kolín – Rumburk i Liberecký kraj.

Youtube video

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky