Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Hejtmani v Kroměříži diskutovali o dopravě i možném zavedení mýtného

Mgr. Langer Jiří

  • 26. 04. 2010 16:39

Sdílet článek

 

Rada Asociace krajů České republiky se sešla na svém 13. zasedání 23. dubna v Kroměříži ve Zlínském kraji. Zasedání se zúčastnil také hejtman Libereckého kraje Stanislav Eichler (ČSSD).

Financování a nastavení koncepce dálniční sítě i sítě rychlostních komunikací, problematika možného zavedení mýtného na silnicích II. a III. tříd i dopracování a sjednocení připomínek zákona o krizovém řízení, tím vším se zabývali hejtmani v rámci dvoudenního 13. zasedání Rady Asociace krajů ČR v Kroměříži.

Při jednání novely zákona o krizovém řízení hejtmani v reakci na středeční jednání s premiérem Fischerem a ministry, sdělili svá stanoviska týkající se vyvážení zodpovědnosti hejtmanů a jejich pravomocí zabezpečit úkoly, které z této zodpovědnosti vyplývají.

„V této věci by mělo dojít k dohodě a novela tohoto zákona by měla být po nalezení shody předložena k projednání v Parlamentu ČR,“ přiblížil hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák.

V rámci projednávání otázek dopravy byl spolu se svým týmem spolupracovníků přítomen jednání Rady Asociace krajů ČR i ministr dopravy Gustav Slamečka. Pracovní jednání bylo zejména o koncepci ministerstva dopravy ohledně rychlostních komunikací, dálnic, modelů financování a krátce byla zmíněna také železniční doprava.

„Tato záležitost nebyla na dnešním jednání uzavřena, nechali jsme si vše vysvětlit, přednést, okomentovat a v průběhu jednání jsme se také k problematice dopravy v našich krajích vyjadřovali. Vzali jsme si čas na zaslání připomínek, protože jde o mnoho důležitých informací, spoustu čísel i grafů, je potřebné se s tímto materiálem detailněji seznámit a teprve poté formulovat jasná stanoviska,“ dodal Stanislav Mišák.

Diskutovalo se také o možném zavedení mýtného na silnicích II. a III. tříd. Meritem věci je rostoucí zatěžování těchto silnic kamionovou dopravou, poté co bylo zavedeno mýtné na dálnicích a rychlostních komunikacích. Mnohdy je to také o tom, že řidiči kamionové dopravy zvolí, prostřednictvím satelitní navigace umístěné ve svých vozidlech, právě cestu po krajských silnicích II. a III. tříd, čímž si krátí cestu k cíli. Přitom se přepravují třeba po silnících, na jejichž rekonstrukci kraje za několik let vynaložily stovky milionů korun a kamionová doprava tyto silnice doslova ničí.

„Každopádně o zavedení mýtného na silnících II. a III. tříd je potřeba pokračovat v dalších diskusích, seznámit se s konkrétními možnostmi fungování celého systému, provozními modely, včetně financování nákladů a rozdělení příjmů. Není však z pohledu krajů možné přijmout řešení, které by bylo ve svém důsledku dražší než výnosy z něj plynoucí,“ řekl na tiskové konferenci po pracovním jednání předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek. 

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky