Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Osobní názor Miroslava Hlouška ze Semil na silnici R35

Mgr. Langer Jiří

  • 15. 02. 2010 14:49

Sdílet článek

 

„Uveřejňujeme jeden z dalších názorů k R35 občanů, kteří neměli tolik prostoru v médiích jako „aktivisté“ a další odpůrci severního či jiného koridoru. Chceme na tomto místě umožnit vyjádření i těm, kteří nejsou tak hlasití, kteří trpělivě snášejí objektivní argumenty, kteří nemají k trase osobní vazby a kterým není řešení dopravní situace v Českém ráji lhostejné.

Jako sociální demokrat musím říci, že pravdivého názoru každého autora k dané situaci si vážíme   a zabýváme se jím. Díky tedy i  za osobní pohled a odvahu Miroslava Hlouška ze Semil, který nabízí i určité náměty a řešení problému, v němž jde ze strany Libereckého kraje pouze o fundované doporučení silničního koridoru pro ministerstva dopravy a životního prostředí.

Náměstek hejtmana Martin Sepp, pověřený vedením resortu dopravy LK

   

Osobní názor k silnici R 35

 

        K této rychlostní silnici R 35 si dovolím vyslovit svůj názor jako starší, rodilý a stále s Semilech bydlící občan. Také jsem vyprovokovaný názorem pana Zdeňka Brože, lesníka, bydlícího někde u Turnova. Zrovna tak mám osobní názor na dlouholetý humbuk mnohých aktivistů, který nikam nevede, pouze si řeší, třeba oprávněně, nedokáži posoudit, svoje problémy. Možná i jenom z nějakého důvodu, pro své zviditelnění, a tím způsobují jenom oddalování připojení východní části Jizerských hor a západních Krkonoš, a především semilského regionu s centrem naší země a ostatní Evropou.

        To také způsobuje větší nezaměstnanost regionu a tím i jeho zaostalost. Přitom je to to nejhezčí místo pro život a jak zní semilský slogan „všude je blízko.“

        Určitě je však moc dobře, že dříve nežli se něco začně realizovat, tak to musí projít veřejnou diskuzí a bude na odbornících, aby dokázali takovou diskuzi co nejvhodněji využít. Vždy výsledek, tedy spokojenost nebude stoprocentní, ale musí být majoritní. Nejsem si ale tak jistý, jestli tak projektová kancelář postupovala. Mám o tom jako laik ale velmi vážné pochybnosti.

        Jistě, musí být přihlédnuto i k páteřnímu propojení celé Evropy, ale takové, které vzdálenosti budou zkracovat a ne prodlužovat. A důvod zkracování cest musí být především z hlediska ekonomického, ale i ekologického a i tolik problematické flory i fauny. Auta, bez kterých to nikdy nepůjde, musí přeci co nejrychleji projet a ne někde něco objíždět a kličkovat.

        Nejsem si proto jistý, jestli navrhovaný severní koridor je ten nejlepší, protože jistě by se našla vhodnější varianta blíže ke Kozákovu, která by pouze od Českého ráje relativně odpojila jenom Kozákov. Navíc ještě s jeho ještě lepší dostupností. Proto si myslím, že projektanti silnice R 35 nezvolili to nejvhodnější řešení.

         Jižní varianta je přímo nesmysl, zrovna tak asi i superseverní varianta, kterou jsem dříve obhajoval, protože nezkrátí cestu ze Semil na Prahu, ale ještě více by ji oddělila.  

         Ostatně není potřeba vymýšlet nic světoborného, je to stejné, jako při budování chodníků třeba někde v parku, nejdříve nechat vyšlapat cestičky občanům a teprve podle těch vyšplapaných cestiček realizovat výstavbu chodníků. Zrovna tak se budou chovat řidiči třeba při cestě od Liberce na Hradec Králové, nebudou objíždět žádné nalinkované i když lepší silnice, ale pojedou přímo, zrovna tak jako semiláci, pojedou na Prahu tou nejkratší cestou.  

         Kdysi, už tomu budou desítky roků zpátky, jsem viděl pokud si vzpomínám, bylo to na nějaké výstavě v Praze, která se tehdy vztahovala nějak k dopravě, plán českých dálnic z období někdy kolem roku 1900, tedy z doby Rakouska-Uherska. Na té mapě bylo tehdy zakresleno větší množství dálnic v jakémsi vějíři na mapě Česka, který se stahoval ku Praze. A jedna z těch plánovaných dálnic se jmenovala semilská, což už tehdy jako semilského patriota, mně udělalo radost. A i když jistě tehdy nárok na takovou dálnici se zdaleka nepodobá dnešní potřebě, tak ten nejzákladnější byl ten, zkracoval cestu do Prahy, do centra naší země.

          A domnívám se, že ten důvod zůstává stále platný a stále důležitý, tedy v dnešní době realizovat takovou silnici, která našemu semilskému regionu opravdu zkrátí cestu do Prahy.

          Tolik můj osobní názor.    

 

Miroslav Hloušek

Semily    

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky