Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Nově realizované stavby za podpory Libereckého kraje zvyšující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích v LK

Mgr. Langer Jiří

  • 15. 11. 2010 16:36

Sdílet článek

 

Liberecký kraj i v letošním roce realizoval z rozpočtu Libereckého kraje či podpořil realizaci projektů přímou dotací z rozpočtu libereckého kraje, které mají za cíl zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích v Libereckém kraji.

Projekty jsou plně v souladu s krajským dokumentem Koncepce BESIP Libereckého kraje, který byl schválen Zastupitelstvem Libereckého kraje dne 18.11.2003 usnesením č. 366/03/ZK a je každoročně aktualizován (poslední aktualizace - březen 2008 (usnesení č. 301/08/RK)). Konkrétně mají za cíl naplňovat kapitolou 3.3.4. - Ochrana zranitelných účastníků silničního provozu.

 

  1. místo pro přecházení na silnici III. třídy v Nové Vsi u Jablonce nad Nisou

Předmětný projekt byl realizován prostřednictví příspěvkové organizace Libereckého kraje, Krajské správy silnic a byl vytipován na základě studie zpracované firmou HBH projekt, která se zaměřila na zmapování bezpečnostních rizik v blízkosti stávajících základních škol v Libereckém kraji. Projekt pro realizaci stavby byl vypracován společností Cityplan s.r.o., a jedná se o zřízení nového bezpečného místa pro přecházení před ZŠ Nová Ves nad Nisou – přes silně ztíženou silnici III/27833 v prostoru před školou, včetně nasvětlení a zřízení chodníku a parkovacích míst. 

  1. vjezdový ostrůvek na silnici II. třídy v Obci Bohatice

České vysoké učení technické v Praze, fakulta dopravní ve spolupráci s Libereckým krajem vypsala zadání diplomové práce na téma „Studie nehodových úseků na silnicích v Libereckém kraji“. Součástí výběru nehodových lokalit byl i úsek krajské silnice II/268 v obci Bohatice v okrese Česká Lípa. Jedná se o úsek s každoročním výskytem častých dopravních nehod, zejména z důvodu nedodržení nejvyšší povolené rychlosti při vjezdu do obce. Na základě výše uvedeného návrhu studentky vysoké školy, Krajská správa silnic LK nechala vyhotovit projekt pro realizaci stavby a následně zajistila výstavbu vjezdového ostrůvku na silnici II. třídy v Obci Bohatice, který zajistí nižší vjezdové rychlosti při vjezdu do obce. V příštím roce by Liberecký kraj pokračoval ve zklidňování dopravy v Obci Bohatice a cílem je realizace vjezdového ostrůvku i ze strany od Mimoně.

  1. uspořádání křižovatky silnice I. a II. třídy v místní části města Doksy Obora

Liberecký kraj prostřednictvím odboru dopravy na základě podnětu Města Doksy a v rámci zvyšování bezpečnosti a plynulosti na pozemních komunikacích nechal zpracovat dokumentaci ve stupni studie ve věci zklidnění dopravy na silnici I/38 – průtah místní částí města Doksy - Obora, včetně návrhu uspořádání křižovatky silnice I/38 se silnicí II/273.

Libereckého kraje jako vlastníka silnic II. a III. třídy se týká zajistit realizaci navrženého usměrnění stávající stykové křižovatky silnice I/38 se silnicí II/273 za pomocí stavebních úprav. Navržené stavební řešení řeší usměrnění jednotlivých dopravních proudů v křižovatce za pomocí ostrůvků, oproti dřívější neusměrněné velké asfaltové ploše křižovatky.

  1. místo pro přecházení na silnici I. třídy u Obce Kunratice u Cvikova

Konkrétně se jedná o realizaci a stavební úpravy stávajícího místa pro přechází ležící na silnici I. třídy číslo 13 u obce Kunratice u Cvikova v lokalitě pod hřbitovem. V současnosti je toto místo používáno chodci pro přístup z města ke hřbitovu nebo k nedaleké zástavbě přes silnice zatíženou silnici I. třídy, která je zařazena i do evropské silniční sítě. Toto místo bylo identifikováno jako „Riziko konfliktu s motorovou dopravou“ ve studii zpracovanou firmou HBH projekt v roce 2009. Jedinou ochranou pro chodce je v tomto případě bylo pouze vodorovné dopravní značení vytvářející pomyslný ostrůvek mezi protisměrnými jízdními pruhy. Proto bylo navrženo opatření k většímu zabezpečení toho místa pro přecházení formou stavebních ochranných ostrůvků a doplnění dopravního značení.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky